リモートレイドの仕様変更によるボイコット運動まとめ
リモートレイドに関する変更への反対の声
今回の抗議活動は、3月31日に発表されたリモートレイドに関する変更に関するものです。
具体的には、
①リモートレイドパスの1日の使用回数を5枚までに制限
②リモートレイドパスの割引がなくなる
が大きな変更点になります。
特に使用制限への反対の声が大きく、Twitterでは#HeraUsNianticのハッシュタグの投稿が非常に多くなっています。
また、オンラインで署名を集める動きも出てきています。
HearUsNiantic
#HearUsNianticのタグと共に著名なインフルエンサーや海外サイトが2023年4月4日から一斉にツイートを行っており、大きな動きとなっています。
Dear Niantic,
We are writing to you on behalf of your customers (the Pokémon GO Community). We want to start off by letting you know that we love Pokémon GO. Not just GO, but the Pokémon franchise in general. We are and always will be passionate, loyal and vocal about our thoughts and concerns. We want Pokémon GO to succeed, and we want to be able to play this game (the game we love) for years to come.
Unfortunately, we, as a whole, feel unheard. Time and time again, our questions go unanswered; Our concerns are not addressed; And most importantly our needs are not taken into proper consideration.
As of now, we are specifically referring to the April 6 remote raid pass update. We do not agree with your decision, and the majority of us want you to know that "Limiting Remote Raids to 5 passes per day" will harm:
- Rural trainers who lack adequate local community support
- Trainers with disabilities who physically cannot get outside to play
- Trainers who have severe social anxiety who struggle mentally to get outside to participate in in-person raids
- Trainers who work night shifts and cannot participate during the day
- Single parent trainers who are managing children, a household and a career with minimal time to spare
And most importantly of all, the Remote Raid changes will limit our global interaction with our trainers who we have developed tight bonds with over the last 3 years.
Every form of trainer has EQUAL and EVERY right to play and enjoy Pokémon GO.
At the end of the day, the world has evolved since the pandemic. The landscape of working, playing and interacting has evolved and changed. Trainers now work at home. Through the new work/ life dynamic, rich remote communities were built. These communities are just as viable and strong as in-person communities. These communities are unique, special and one of a kind. And we know from the bottom of our hearts that there is equal room to have both types of communities flourish simultaneously.
If Niantic's goal is to get trainers outside, reward players significantly for doing in-person raids.
Reward:
- GUARANTEED XL Rare Candy
- Increased lucky friend odds during first time in-person raid interaction
- Offer premium items such as Incubators, Star Pieces, etc from in-person raids
Incentivize the in person raids but do not take away and squander what we've built globally over the last 3+ years.
Without remote raids, the opportunity to attend live events to meet with our global Pokémon
GO friends will not be as enticing, exciting or robust.
We, as a global community, did not want the remote raid issue to come to this point, but as already mentioned, we are not heard. We are sad, distraught and discouraged because our interactions with our global friends will no longer be free to accommodate for every type of global Pokémon GO trainer.
Please, for the second time, #HearUsNiantic. Talk to your community. Talk to us. Let's
have a discussion.
The answer is beyond creating scarce limitation for remote raids but creating a rich incentivized environment to encourage local community congregation.
Sincerely,
The Pokémon GO Community.
日本語意訳
Niantic殿
私たちは、Nianticの顧客であるPokémon GOコミュニティを代表して、手紙を書きます。
まず、私たちがPokémon GOを愛していることをお伝えします。GOだけでなく、ポケモンフランチャイズ全般もです。私たちは、情熱的で忠実に自分たちの考えや懸念を声高に主張しますし、これからもそうでしょう。私たちはPokémon GOが成功することを望んでいますし、私たちが愛するこのゲームを何年もプレイできるようにしたいと思っています。
しかし、残念ながら私たちの声は、Nianticの耳に届いていないと感じています。質問に対する回答が得られないことが何度もあり、私たちの不安は解消されていません。そして最も重要なことは、私たちのニーズを適切に把握していないということです。
今現在、私たちは日本時間4月7日3時に行われるリモートレイドパスのアップデートに、特に言及しています。私たちはNianticの決定に同意していませんし、大多数は「リモートレイドのパスの1日5枚制限」に問題があることをNianticに知ってもらいたいと思っています。
例えば、
- 地域コミュニティからの十分なサポートが得られない地方のトレーナー
- 物理的に外に出て遊ぶことができない障がいのあるトレーナー
- 現地レイドに参加するために外に出るのが精神的に苦痛な重度の社会不安を抱えているトレーナー
- 夜勤があり、日中参加できないトレーナー
- 子育て、家事、仕事をし、最小限の時間しかない一人親のトレーナー
そして、何よりも重要なのは、リモートレイドの変更によって、この3年間で固い絆で結ばれたトレーナーたちとのグローバルな交流が制限されることです。
どのようなトレーナーにも、平等に、そしてあらゆる形で、Pokémon GOをプレイし、楽しむ権利があります。
つまり、パンデミック以降、世界は進化しているのです。働くこと、遊ぶこと、交流することの風景は進化し、変化しているのです。トレーナーは自宅で仕事をするようになりました。新しく活動的な仕事と生活を通じて、素晴らしい遠隔地のコミュニティが築かれました。これらのコミュニティは、対面式のコミュニティと同じように存続し、強力なものです。ユニークで特別な唯一無二のものです。そして、私たちは、両方のコミュニティが同時に盛り上がれることを、心の底から知っています。
Nianticの目標がトレーナーを外に出すことであるならば、現地レイドを行うことでプレイヤーに大きな報酬を与えて下さい。
報酬例
- ふしぎなアメXLの確定ドロップ
- 現地レイド時にキラフレンドになる確率アップ
- 現地レイドでのふかそうち、ほしのかけらなどの有料アイテムの提供
現地レイドを推奨することはあっても、過去3年以上にわたってグローバルで築いてきたものを奪ったり浪費したりしないでください。
リモートレイドがなければ、グローバルなPokémonGOのフレンドに会うためにライブイベントに参加する機会も、魅力的でエキサイティングで強固なものにならないでしょう。
私たちはグローバルコミュニティとして、リモートレイドの問題がここまで来ることを望んでいませんでしたが、すでに述べたように、私たちの意見は聞き入れられていません。全世界のフレンドとの交流が、あらゆるタイプのポケモンGOトレーナーに対応した自由なものではなくなってしまうので、私たちは悲しみ、取り乱し、落胆しています。なぜなら、グローバルな仲間との交流が、あらゆるタイプのグローバルなポケモンGOトレーナーに対応する自由なものではなくなってしまうからです。
2度目の#HearUsNianticを行ってください。あなたのコミュニティと話をしてください。私たちに話しかけてください。私たちと議論をしましょう。
その答えは、リモートレイドで不十分な制限を作ることではなく、ローカルコミュニティが集まることを促すために素晴らしい報酬がもらえる環境を作ることです。
ありがとうございました。
Nianticの回答 5月19日追記
現時点(5月19日)で公式からの回答は得られていませんが、ポケモンGOの運営に携わる2名のポケモンGOのディレクター「マイケル・ストランカ氏」とシニアプロデューサー「ジョン・ファンタニラ氏」がDot Esportsの質問に回答しています(記事は2023年5月18日に公開)。
The HearUsNiantic Pokémon Go movement has been growing in recent weeks due to Niantic’s lack of response to its community. Some fans have said they feel like they are being ignored, undervalued, and pushed out of a game they want to love but can’t do anything about it. It has led to a lot of players feeling rightfully frustrated and, above all, worried about the future of their beloved mobile game.
Until now, Niantic has been mostly silent in any responses to the trend. But in an interview on May 15 with Pokémon Go director Michael Steranka and senior producer John Funtanilla, Dot Esports spoke to them about the HearUsNiantic social media trend that has been growing in intensity these past few weeks following messy decisions to put a cap on remote raid passes on April 6, as well as an abundance of changes being made to the game that reverse many systems introduced over the COVID-19 pandemic that allowed players to participate without the need for as much traveling.
While Niantic as a whole has been virtually silent and has not responded at all to the movement, Steranka and Funtanilla talked candidly about their own views regarding both the community backlash and what part of the team felt about it. When asked for a comment regarding both the HearUsNiantic trend and remote raid pass changes, Steranka had this to say:
“Yeah, we’ve definitely taken note, you know, it’s hard to ignore, right? Like, I’m personally being tagged a lot in a lot of these tweets. So we read everything, and we see everything, it’s one of those things where we never want to go out and respond to two calls like that, unless we have something to actually show for it. And for us for the rest of this year, we really feel like actions will speak louder than words.
And we’ve been working really hard as a development team to put together a huge slate of new features, that players we hope will enjoy over the course of this year. So, you know, personally speaking, right, like, I’m pretty sure I used to do more remote raids than 99 percent of your readers, right?
That was like a very, very painful decision to make even for me. But when we look at sort of the overall health of the game, and the type of behaviors that remote raid passes were introducing, it just really didn’t align with the kind of experience we were trying to create. And I can honestly say like, even for me personally, it became sort of an unhealthy way to engage with the game, right? I would just sort of throw money at Poké Coins so that I can, you know, spam legendary raids as much as possible.
And we’re talking about legendary Pokémon they’re supposed to be the epic epitome of all Pokémon, you know, content. And this is something that players including myself are doing over a dozen times a day for some people over 100 times a day. And so that’s something that we really honestly let go on a little bit too long and ultimately needed to course correct.
So again, super, super painful decision that is not something we took lightly. But it’s something that we felt is necessary for the longevity of the game and to also ensure that we’re not really compromising on our mission.
And so yeah, we have no plans to directly address any of the HearUsNiantic things recently, because we’ll be sticking with the decision that was made. But instead, we’re hopeful that players will see a lot of the hard work that the team has been putting into this game for the past year because I think what we have coming out in 2023, is gonna really blow people away.”
Michael Steranka, Pokémon Go director
This was then followed by Funtanilla’s own thoughts:
“I would want to add one thing… just to echo Michael’s sentiment of coming onto this team, you know, like, everyone is incredibly passionate about the game. And I feel like sometimes that’s lost, that we’re confident in our decision. And like, I’m basically what we want to do is what Michael is saying is that we really want our actions to speak louder than words. But everyone liked it. There’s a lot of Michaels on this team, everyone’s playing the game, everyone, you know, like, wants to do remote raids, but we kind of have to understand, what we feel is best for the player experience.
I really want that. I’m passionate, it’s like leveling up super fast of everyone on the team. So that’s something that we see every day. Everyone lives and breathes this game.”
John Funtanilla, Pokémon Go senior producer
It remains to be seen if the wider team at Niantic will also address the issues fans have been asking for, but it appears Niantic is sure what it’s doing is right for the company’s core mission and won’t be reversing recent changes anytime soon.
日本語意訳
HearUsNiantic運動は、Nianticのコミュニティへの対応不足が原因でここ数週間で拡大しています。一部のファンは、自分たちが無視され、過小評価され、ポケモンGOを好きでいたいのに何もできないため、ゲームから押し出されているように感じています。そのため、多くのプレイヤーが当然のように不満を感じ、愛するモバイルゲームのポケモンGOの将来を心配しています。
これまでNianticは、この運動に対してほとんど無反応でした。しかし、Dot Esportsでは5月15日、ポケモンGOのディレクターマイケル・ステランカ氏とシニアプロデューサージョン・ファンタニラ氏とのインタビューで、ソーシャルメディアのトレンドとなっているHearUsNianticについて質問を行いました。コミュニティ運動の主な論点は、4月6日にリモートレイドパスに上限を設けるという混乱を招く決定と、トレーナーがあまり移動しなくてもレイドに参加できるようにとCOVID-19のパンデミックの際に導入された多くのシステムの巻き戻しから生じています。
HearUsNiantic運動に対するNianticの反応
Nianticはこの運動についてほぼ沈黙を守っていますが、ステランカ氏とフンタニラ氏は、コミュニティの反発とそれに対するチームの一部について、自分たちの見解を率直に語っています。HearUsNianticの動向とリモートレイドパス変更の両方についてコメントを求められたステランカ氏は、次のように答えました。
ステランカ氏:はい、私たちは確かに注意を払っています。無視するのは難しいですよね?私個人としては、これらのツイートでたくさんタグ付けされています。ですから、私たちはすべてに目を通しています。そして、実際に示すべきものがない限り、このような2つの呼びかけに応じることは決してしたくありません。私たちにとって、今年の残りの期間は、行動が言葉よりも大きな意味を持つと感じています。
開発チームは、今年中にトレーナーの皆さんに楽しんでいただけるような新機能の数々を盛り込むべく、懸命に取り組んでいます。個人的に言えば、私はおそらく読者の99%よりもリモートレイドをより多く行っていたと確信しています。
なので私にとっても、非常に辛い決断でした。しかし、ゲーム全体の健全性を考えたとき、リモートレイドパスがもたらす体験は、私たちが作り出そうとしているような体験とはあまり一致していなかったのです。正直に言って、私個人にとっても、不健康なゲームの関わり方になっていました。私はただポケコインを使ってできるだけ多くの伝説のレイドを連発するというようなことをしていました。
伝説のポケモンというのは、ポケモンコンテンツの中で最も壮大なものであるはずですが、私を含めプレイヤーは1日に10回以上、人によっては100回以上も行っています。正直なところ、少し長く放置しすぎてしまい、最終的に軌道修正する必要があったのです。
この決断は、私たちが軽々しくできることではありませんし、とても辛いものでした。しかし、ゲームを長生きさせるために必要なことであり、私たちのミッションに妥協しないためにも必要なことだと感じました。
私たちが決定したことをやり抜きたいので、HearUsNianticの件を直接取り上げる予定はありません。その代わりにこの1年間、チームがこのゲームに注いできた努力の数々をトレーナーの皆さんに見ていただけることを期待しています。2023年に発表する作品は、皆さんを圧倒するものになると思います。
ファンタニラ氏:ひとつ付け加えたいのは、このチームに入ってきたマイケルの気持ちを代弁すると、皆がこのゲームに非常に情熱を持っているということです。そして、私たちの決定に自信を持っているときに、それが時々失われてしまうように感じます。基本的に、私たちがしたいことは、マイケルが言っていることを実現したいということで、私たちの行動が言葉以上に語ることを本当に望んでいます。でもみんなそれを気に入っていました。このチームにはたくさんのマイケルがいますし、みんながゲームをプレイしていますし、みんながリモートレイドをしたいと思っていますが、私たちはプレイヤーの体験にとって何が最善かを理解する必要があります。
本当はそれを欲しています。私は情熱的ですし、チームの全員が超速でレベルアップするような感じであり、私たちが毎日見ている光景です。みんながこのゲームの世界で生きています。
Nianticの多くのチームが、ファンが問題としていることに対処するかどうかはまだ分かりませんが、Nianticは自社の中核ミッションにとって正しいと考えている取り組みを続け、直近の変更をすぐには取り消さないでしょう。
リモートレイドパスの回数制限の理由
今回のリモートレイドパスの回数制限は一部にスポンサーへの配慮があると考えられますが、ITMediaが行ったNianticへの質問では、収入ではなく「現実世界への探索」が主な理由であると回答しています。
ITmedia:現地レイドを推奨するのは理解できますが、リモートレイドパスは有料アイテムの中でも人気商品だったと思います。運営として「収入減は承知の上」で回数制限を判断したのでしょうか?
Niantic:私たちの大きなゴールは短期的な収入ではなく、『Pokemon GO』の最大のユニーク性である「現実世界の探索」を皆さまに体験していただくことにあります。
ITmedia:現地レイド推奨の背景にはスポンサー企業への配慮もあるのでしょうか
Niantic:(前の質問と)同じお答えになりますが、収益のポイントではなく、『Pokemon GO』のコアミッションである「現実世界の探索」にあります。
ITmedia:主に地方のユーザーが人数が足りずレイドが不成立になることを心配しています。今後、何か対策を検討していますか?
Niantic:リモートレイドパスは引き続きショップにて提供いたします。また、人口の少ない地域の皆さまがよりお楽しみいただけるよう、最近のマップのアップデートで100万以上のポケモンに出会えるポイントを追加しています。
Niantic:トレーナーの皆さまが集まって一緒に楽しみやすくなるよう、この夏ごろには「Campfire」の展開も予定しています。レイドの際など、お近くのトレーナーの方々にお声がけしやすくなるのではないかと思います。
HearUsNianticのタグ
リモートレイドに関する変更 7/2 22:22 | |
ポケストップとジムの半径ボーナスの終了に対するボイコット活動とNianticの回答まとめ 4/5 11:19 |